A filozófus úgy gondolja, az jelenti számára az igazi sikert, hogy úgy tudott hatást gyakorolni az emberekre, hogy sohasem egy párt elvárásainak megfelelően fogalmazott, mindig a maga filozófiai világképét közvetíti.
Zsidó polgári családban született 1929-ben. Először a zsidótörvények lehetetlenítették el családja életét, majd tizenöt éves korában átélte számos családtagjának és barátjának elvesztését. Úgy gondolja, az ösztöneinek és a szerencséjének köszönheti, hogy túlélte a holokausztot. Felsőfokú tanulmányait a budapesti bölcsészkaron folytatta, 1951-ben végzett magyar–filozófia tanár szakon. Az ELTE Filozófia Tanszékén a Budapesti Iskola alapítójának, Lukács Györgynek volt tanítványa, munkatársa. 1958-ban politikai okokból mindkettőjüknek távoznia kellett az egyetemről.
Heller Ágnes fontosnak tartja, hogy soha sem valamelyik párt elvárásainak megfelelően fogalmazott, hanem mindig azt a filozófiai világképet közvetíti, amelyet a magáénak vall. „Nem vagyok papagáj” – utal arra, hogy a siker érdekében sem beszélt másként, még akkor sem, amikor ez a karrierjét veszélyeztette. 1955-ben már kandidátusi fokozattal rendelkezett, eltávolítása után 1963-ig mégis középiskolában tanított. Mindig is szeretett tanítani. Számára nem az a fontos, hogy mások sikeresnek gondolják, hanem az, hogy mint filozófus és tanár, a gondolatait közérthetővé tegye, s a visszajelzések folyamatosan igazolják: olvasói és diákjai elégedettek a munkásságával.
Tanárként, előadóként szereti látni közönsége arcán: hatást gyakorolt rájuk. „A siker viszont önmagában sosem volt cél számomra. Nem az érdekelt, hogy milyennek látnak, hanem hogy a természetemet, önmagamat adhassam. És ha siker a válasz? Annak mindig nagyon örültem” – foglalja össze, hogy mi a véleménye a sikerről.
1963-tól 1973-ig a Magyar Tudományos Akadémia Szociológiai Kutatócsoportjában dolgozott. 1968-ban a filozófiatudományok doktora (DSc) lett. A hetvenes években ismét megfosztották állásától. A gondolkodás korabeli erős korlátait nem tudta elfogadni, ezért néhány évig fordításokat vállalt, abból tartotta fenn magát, majd 1977-től a rendszerváltásig külföldi egyetemeken tanított.
Amikor a rendszerváltás után hazatért, úgy érezte, nem ismerik, és ő sem ismeri az embereket kellőképpen. 1990-től filozófiai előadásokat tartott a JATE-n és az ELTE-n, ahol az Esztétikai Tanszéken tanított nyugdíjazásáig, s ahol 2010-től ismét tanít professor emeritaként.
Az egyetemi oktatómunka mellett igyekezett minden meghívást és felkérést elfogadni, eljutni az emberekhez, hogy megismerjék, és ő is alaposabban megismerje a rendszerváltás utáni országot. Úgy gondolja, filozófiai munkásságát Magyarországon eleve kevésbé ismerik, mint az Egyesült Államokban, ahol elismertebb, mint itthon. Tanítványai többsége, akikre évtizedeken keresztül hatást gyakorolt, külföldön él.
1995 óta a Magyar Tudományos Akadémia rendes tagja. A tudományos, a politikai és a kulturális életnek napjainkban is aktív szereplője. Úgy gondolja, sikerének kulcsa, hogy ha mondanivalója van társadalmi, Politikai vagy kulturális diskurzusokban, akkor a nyilvánosság előtt hozzászól a vitához. A politikai kérdések megvitatásában felhasználja filozófiai háttérkultúráját – mindenki számára érthetővé téve gondolatait.
Véleménye szerint, aki a közéletben részt vesz, annak elkerülhetetlenül befolyása lesz bizonyos folyamatokra. Úgy érzi, szerepet játszik a zsidó kultúra alakításában is. Magyar és nemzetközi elismertségét számos díj és kitüntetés bizonyítja, mind kedves számára.
Széchenyi-díjas filozófus, esztéta, egyetemi tanár, a Magyar Tudományos Akadémia rendes tagja. Kutatási területe az etika, az esztétika, a történet- és kultúrfilozófia, valamint a filozófiai antropológia kérdései. Magyarországon ismert fontosabb publikációi: Az aristotelési etika és az antik ethos (1966), A reneszánsz ember (1967), Portrévázlatok az etika történetéből (1976) Az ösztönök – Az érzelmek elmélete (1978), Leibniz egzisztenciális metafizikája (1995), A „zsidókérdés” megoldhatatlansága, avagy mért születtem hébernek, mért nem inkább négernek? (2004).